Педрада-ділова гра.«Взаємодія сім’ї і школи у збереженні та закріпленні психофізіологічного здоров’я дітей»


Педрада-ділова гра.«Взаємодія  сім’ї  і  школи  у збереженні
та  закріпленні психофізіологічного  здоров’я  дітей»

 «Єдина краса яку я
знаю – це здоровя»
Г.Гейне

Тема: Взаємодія сім’ї і школи у збереженні та зміцненні психофізіологічного  здоровя дітей .

Мета: 1. Аналіз процесу взаємодії сім'ї і школи.
2. Визначення шляхів вдосконалення взаємодії сім'ї і школи у
збереженні та зміцненні фізичного і психічного здоров'я дітей.

Форма проведення: ділова гра.

Учасники педради:
Ø адміністрація школи;
Ø вчителі-предметники;
Ø класні керівники 1-9 класів;
Ø батьківський комітет.

Порядок денний:
1.Взаємодія сім'ї зі школою.
2.Проведення огляду - конкурсу « Оснащення здоров'язберігаючого середовища».
3.Проведення вікторин.
4.«Рішення педагогічних ситуацій».
5. Проведення ігрових вправ.
6. Підведення підсумків виконаної роботи.

"Шкільне дитинство" - унікальний період в житті людини, коли формується здоров'я, здійснюється розвиток особистості. 
У той же час це період, на протязі якого дитина перебуває у повній залежності від оточуючих дорослих - батьків, педагогів. Тому неналежний догляд, поведінкові, соціальні та емоційні проблеми, що у цьому віці, призводять до тяжких наслідків у майбутньому.
Відповідно до Закону "Про освіту" одним з основних завдань, що стоять перед школою, є "взаємодія з сім'єю для забезпечення повноцінного розвитку дитини".
Тому необхідний активний курс на створення єдиного простору розвитку дитини, як у школі, так і в сім'ї.
За тисячолітню історію людства склалися дві гілки виховання підростаючого покоління: сімейне та суспільне. Здавна ведеться суперечка, що важливіше в становленні особистості: сім'я чи суспільне виховання? Одні великі педагоги схилялися на користь сім'ї, інші віддавали пальму першості громадським установам.
Тим часом, сучасна наука має численні данні, що свідчать про те, що без шкоди для розвитку особистості дитини неможливо відмовитися від сімейного виховання, оскільки його сила і дієвість незрівняні ні з яким, навіть дуже кваліфікованим вихованням у школі.
Для забезпечення сприятливих умов життя і виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості необхідно
зміцнення і розвиток тісного зв'язку і взаємодії школи і сім'ї.
Ідея взаємозв'язку суспільного і сімейного виховання знайшла своє відображення в ряді нормативно-правових документів, у тому числі в "Концепції шкільного виховання", Законі "Про освіту" та ін.
Так, у законі "Про освіту" записано, що "батьки є першими педагогами. Вони зобов'язані закласти основи фізичного, морального та інтелектуального розвитку особистості дитини в ранньому віці".
Відповідно до цього змінюється і позиція школи в роботі з сім'єю. Кожна школа не тільки виховує дитину, а й консультує батьків з питань виховання дітей. Педагог - не лише вихователь дітей, але і партнер батьків щодо їх виховання.
Основними напрямками взаємодії з сім'єю є:
1.     Вивчення потреби батьків в освітніх послугах.
2.     Просвітництво батьків з метою підвищення їх правової та педагогічної культури
Виходячи з цих напрямків здійснюється робота по взаємодії з сім'ями школярів.
Для визначення перспектив розвитку школи, змісту роботи і форм організації проводиться анкетування, опитування.
Батькам була запропонована анкета «Визначення рівня знань, про здоровий спосіб життя і дотримання його в сім'ї», педагогам - на тему «Що таке здоровий спосіб життя».
Був проведений огляд - конкурс « Оснащення здоров'язберігаючого середовища» (Колективна робота).
1завдання. Розминка «Продовжи фразу» (по 3 хвилини на підготовку):
1 Процес зміни форм і функцій організму людини - ... ( фізичний розвиток) . 
2 Спеціальна діяльність, спрямована на досягнення в будь-якому вигляді фізичних вправ найвищих результатів, що виявляються в процесі змагання - ... (спорт). 
3 У дітей молодшого шкільного віку рухливі ігри в основному…  (наслідувального характеру).
4 Здоровий спосіб життя в нашій школі - це ... ( прогулянки, змагання та екскурсії).

   

2 завдання. «Види здоров'я та шляхи їх реалізації»
Ø «Здоров'я фізичне» - це досконалість саморегуляції в організмі, максимальна адаптація до навколишнього середовища.                           
Ø «Здоров'я психічне» - це висока свідомість, розвинене
мислення,велика внутрішня і моральна сила, що спонукає до творчої діяльності.
Існує більше 300 визначень поняття «здоров'я».
Згідно з визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я, здоров'я - це стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних дефектів.
Фізичне здоров'я:
Ø досконалість саморегуляції в організмі, гармонія фізіологічних процесів, максимальна адаптація до навколишнього середовища (педагогічне визначення);
Ø стан росту і розвитку органів і систем організму, основу якого складають морфологічні та функціональні резерви, що забезпечують адаптаційні реакції (медичне визначення).
Психічне здоров'я:
Ø висока свідомість, розвинене мислення, велика внутрішня і моральна сила, що спонукає до творчої діяльності (педагогічне визначення);
Ø це стан психічної сфери, основу якої складає статус загального душевного комфорту, адекватна поведінкова реакція (медичне визначення);
Ø соціальне здоров'я - це здоров'я суспільства, а також навколишнього середовища для кожної людини.
3 завдання. Вікторина «Взаємодія з сім'єю»
1 команда
1.     Як ви розумієте , що таке робота з батьками ?
2.     Перерахуйте форми роботи з батьками.
3.     Відвідування на дому. У яких випадках доцільно відвідати сім'ю?
4.     Робота з важкими сім'ями. Яку родину ви вважаєте важкою? Чи є у вас такі родини? Яку роботу необхідно проводити з важкими сім'ями?
2       команда
1.       Які основні завдання стоять перед школою по роботі з батьками?
2.       Анкетування. Що це таке? Назвіть позитивні і негативні сторони анкетування.
3.       Чи вважаєте ви ефективними такі форми роботи з батьками, як День відкритих дверей, відкрите заняття, випуск шкільної газети? Що це дає педагогам і батькам?
4.       У якому випадку погана поведінка дитини обговорюється?
4 завдання. «Рішення педагогічних ситуацій».
Мета: ігрове моделювання способів поведінки педагога в ситуаціях вирішення протиріч між вчителем і батьками.
1.  Під час зборів на прогулянку один з учнів раптом вийняв з кишені пальто записку, адресовану вчителю, з проханням матері не гартувати її дитини. Причина не вказувалася. Ви виконали б прохання батьків? Якими будуть Ваші дії в подальшому?
2.  Учитель вирішив поговорити з матір'ю шестирічної дитини з приводу забіякуватості хлопчика. Як Ви почнете бесіду?                                                                                                 
3.  Учитель запросив всіх батьків на суботник, помістивши інформацію про це на груповому стенді. Прийшло дві людини. Вчитель незадоволений. Суботник довелося перенести . Чим можна пояснити те, що сталося? Що зробити надалі?
4.  Вдень до школи під'їхала машина з піском. Пісок вивантажили на асфальт недалеко від входу. "Увечері попросіть батьків перенести пісок", - запропонувала директор педагогам. Як ви будете просити батьків про допомогу? А якщо вони стануть відмовлятися,  якими будуть Ваші дії?
5 завдання. Ігрова вправа "Сучасна сім'я - яка вона?"
Мета: провести зріз уявлень педагогічного персоналу про
сучасну сім'ю, проаналізувати ідеальні установки на сім'ю
вихованців,  і реальні умови.
Хід проведення.
Кожній групі вручається набір журналів, папір для основи,
клей, ножиці.
1 команда
Завдання: зобразити сучасну сім'ю у вигляді колажу за допомогою будь-яких ілюстрацій.
2 команда
Завдання : зобразити сім'ю, ідеальну у вашому уявленні.
Через 20-25 хвилин спільної роботи кожна група розповідає про своє уявлення сім'ї                           

6 завдання . «Конкурс реклами».
Кожній команді зробити рекламу для батьків,  яка пропагує здоровий спосіб життя (ватман, гуаш, пензли). 
(Ведучий педагогічної ради підводить підсумки виконаної роботи, підкреслюючи цінне і унікальне бачення в кожній з мікрогруп).

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
1. Гафурова І. М. Педагогічна нарада . - СПб.: Паритет. - 2003 .
2. Даниленко, Л. І.. Педагогічні технології [Текст] - К., 1995.
3. Педагогічні інновації у сучасній школі, Відп. ред. Г. Є. Єрмакова. — Київ, 1994 рік.
4. Немова Н. Система роботи педагогічної ради школи. Підручник для
директора. 2003р. №10.





Комментариев нет:

Отправить комментарий