Педрада-ділова гра.«Взаємодія сім’ї
і школи у збереженні
та закріпленні
психофізіологічного здоров’я дітей»
«Єдина
краса яку я
знаю – це здоров’я»
Г.Гейне
Тема: Взаємодія сім’ї і школи у збереженні та зміцненні психофізіологічного здоров’я дітей .
Мета: 1. Аналіз процесу взаємодії сім'ї і школи.
2. Визначення шляхів вдосконалення взаємодії сім'ї і школи у
збереженні
та зміцненні фізичного і психічного здоров'я дітей.
Форма проведення: ділова гра.
Учасники
педради:
Ø адміністрація
школи;
Ø вчителі-предметники;
Ø класні
керівники 1-9 класів;
Ø батьківський
комітет.
Порядок денний:
1.Взаємодія сім'ї зі школою.
2.Проведення огляду - конкурсу « Оснащення
здоров'язберігаючого середовища».
3.Проведення вікторин.
4.«Рішення педагогічних ситуацій».
5. Проведення ігрових вправ.
6. Підведення підсумків виконаної роботи.
"Шкільне дитинство" - унікальний період
в житті людини, коли формується здоров'я, здійснюється розвиток
особистості.
У той же час це період, на протязі якого
дитина перебуває у повній залежності від оточуючих дорослих - батьків,
педагогів. Тому неналежний догляд, поведінкові, соціальні та емоційні проблеми,
що у цьому віці, призводять до тяжких наслідків у майбутньому.
Відповідно до Закону "Про
освіту" одним з основних завдань, що стоять перед школою, є
"взаємодія з сім'єю для забезпечення повноцінного розвитку дитини".
Тому необхідний активний курс на створення
єдиного простору розвитку дитини, як у школі, так і в сім'ї.
За тисячолітню історію людства склалися
дві гілки виховання підростаючого покоління: сімейне та суспільне. Здавна
ведеться суперечка, що важливіше в становленні особистості: сім'я чи суспільне
виховання? Одні великі педагоги схилялися на користь сім'ї, інші віддавали
пальму першості громадським установам.
Для забезпечення сприятливих умов життя і
виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості
необхідно
зміцнення і розвиток тісного зв'язку і взаємодії школи
і сім'ї.
Ідея взаємозв'язку суспільного і сімейного
виховання знайшла своє відображення в ряді нормативно-правових документів, у
тому числі в "Концепції шкільного виховання", Законі "Про
освіту" та ін.
Так, у законі "Про освіту"
записано, що "батьки є першими педагогами. Вони зобов'язані закласти
основи фізичного, морального та інтелектуального розвитку особистості дитини в
ранньому віці".
Відповідно до цього змінюється і позиція
школи в роботі з сім'єю. Кожна школа не тільки виховує дитину, а й консультує
батьків з питань виховання дітей. Педагог - не лише вихователь дітей, але і
партнер батьків щодо їх виховання.
Основними напрямками взаємодії з сім'єю є:
1.
Вивчення
потреби батьків в освітніх послугах.
2.
Просвітництво
батьків з метою підвищення їх правової та педагогічної культури
Виходячи з цих напрямків здійснюється
робота по взаємодії з сім'ями школярів.
Для визначення перспектив розвитку школи,
змісту роботи і форм організації проводиться анкетування, опитування.
Батькам була запропонована анкета
«Визначення рівня знань, про здоровий спосіб життя і дотримання його в сім'ї»,
педагогам - на тему «Що таке здоровий спосіб життя».
Був проведений огляд - конкурс « Оснащення
здоров'язберігаючого середовища» (Колективна робота).
1завдання. Розминка «Продовжи фразу» (по 3 хвилини на підготовку):
1 Процес зміни форм і функцій організму
людини - ... ( фізичний розвиток) .
2 Спеціальна діяльність, спрямована на
досягнення в будь-якому вигляді фізичних вправ найвищих результатів, що виявляються в
процесі змагання - ... (спорт).
3 У дітей молодшого шкільного віку рухливі
ігри в основному… (наслідувального характеру).
4 Здоровий спосіб життя в нашій школі - це
... ( прогулянки, змагання та екскурсії).
2 завдання. «Види здоров'я та шляхи їх реалізації»
Ø
«Здоров'я фізичне» - це
досконалість саморегуляції в організмі, максимальна адаптація до навколишнього
середовища.
Ø «Здоров'я психічне» - це висока
свідомість, розвинене
мислення,велика внутрішня і моральна сила,
що спонукає до творчої діяльності.
Існує більше 300 визначень поняття
«здоров'я».
Згідно з визначенням Всесвітньої
організації охорони здоров'я, здоров'я - це стан повного фізичного, психічного
і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних
дефектів.
Фізичне
здоров'я:
Ø досконалість саморегуляції в організмі,
гармонія фізіологічних процесів, максимальна адаптація до навколишнього
середовища (педагогічне визначення);
Ø стан росту і розвитку органів і систем
організму, основу якого складають морфологічні та функціональні резерви, що
забезпечують адаптаційні реакції (медичне визначення).
Психічне
здоров'я:
Ø висока свідомість, розвинене мислення,
велика внутрішня і моральна сила, що спонукає до творчої діяльності (педагогічне
визначення);
Ø це стан психічної сфери, основу якої
складає статус загального душевного комфорту, адекватна поведінкова реакція
(медичне визначення);
Ø соціальне здоров'я - це здоров'я
суспільства, а також навколишнього середовища для кожної людини.
3 завдання. Вікторина «Взаємодія з сім'єю»
1 команда
1.
Як ви
розумієте , що таке робота з батьками ?
2.
Перерахуйте
форми роботи з батьками.
3.
Відвідування
на дому. У яких випадках доцільно відвідати сім'ю?
4.
Робота
з важкими сім'ями. Яку родину ви вважаєте важкою? Чи є у вас такі родини? Яку
роботу необхідно проводити з важкими сім'ями?
2
команда
1. Які основні завдання стоять перед школою
по роботі з батьками?
2. Анкетування. Що це таке? Назвіть позитивні
і негативні сторони анкетування.
3. Чи вважаєте ви ефективними такі форми
роботи з батьками, як День відкритих дверей, відкрите заняття, випуск шкільної
газети? Що це дає педагогам і батькам?
4. У якому випадку погана поведінка дитини
обговорюється?
4 завдання. «Рішення педагогічних ситуацій».
Мета: ігрове моделювання способів поведінки
педагога в ситуаціях вирішення протиріч між вчителем і батьками.
1. Під час зборів на прогулянку один з учнів
раптом вийняв з кишені пальто записку, адресовану вчителю, з проханням матері
не гартувати її дитини. Причина не вказувалася. Ви виконали б прохання батьків?
Якими будуть Ваші дії в подальшому?
2.
Учитель вирішив поговорити
з матір'ю шестирічної дитини з приводу забіякуватості хлопчика. Як Ви почнете
бесіду?
3. Учитель запросив всіх батьків на суботник,
помістивши інформацію про це на груповому стенді. Прийшло дві людини. Вчитель
незадоволений. Суботник довелося перенести . Чим можна пояснити те, що сталося?
Що зробити надалі?
4. Вдень до школи під'їхала машина з піском.
Пісок вивантажили на асфальт недалеко від входу. "Увечері попросіть
батьків перенести пісок", - запропонувала директор педагогам. Як ви будете
просити батьків про допомогу? А якщо вони стануть відмовлятися, якими будуть Ваші дії?
5 завдання. Ігрова вправа "Сучасна сім'я - яка
вона?"
Мета: провести зріз уявлень педагогічного персоналу про
сучасну сім'ю, проаналізувати ідеальні
установки на сім'ю
вихованців, і реальні умови.
Хід проведення.
Кожній групі вручається
набір журналів, папір для основи,
клей, ножиці.
1 команда
Завдання: зобразити сучасну
сім'ю у вигляді колажу за допомогою будь-яких ілюстрацій.
2 команда
Завдання : зобразити сім'ю,
ідеальну у вашому уявленні.
Через 20-25
хвилин спільної роботи кожна група розповідає про своє уявлення сім'ї
6 завдання . «Конкурс реклами».
Кожній команді зробити
рекламу для батьків, яка пропагує
здоровий спосіб життя (ватман, гуаш, пензли).
(Ведучий педагогічної ради
підводить підсумки виконаної роботи, підкреслюючи цінне і унікальне бачення в
кожній з мікрогруп).
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
1. Гафурова І. М.
Педагогічна нарада . - СПб.: Паритет. - 2003 .
2. Даниленко, Л. І..
Педагогічні технології [Текст] - К., 1995.
3. Педагогічні
інновації
у сучасній школі, Відп. ред. Г. Є. Єрмакова. — Київ, 1994 рік.
4. Немова Н. Система
роботи педагогічної ради школи. Підручник для
директора. 2003р. №10.
Комментариев нет:
Отправить комментарий